Κεντρικό Μενού

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2016

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΓΕΛ ΑΓΡΙΑΣ


ΣΤΟ SAN BENEDETTO DEL TRONTO ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ERASMUS +
ME TΙΤΛΟ: «Τα μαθηματικά τριγύρω μας» (Math around us)
από 25/01/2016-29/01/2016
 
Στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος τρεις μαθήτριες του ΓΕΛ Αγριάς οι: Καλλιόπη Χαραλάμπους, Χρυσούλα Κλειτσογιάννη και Αμαλία Αγαθουλέση , συνοδευόμενες από τον Διευθυντή του Λυκείου κ Δημοσθένη Τριανταφύλλου και τη μαθηματικό κ Βασιλική Παπαγιαννακοπούλου, επισκέφθηκαν το “Liceo Scientifico Statale B. Rosetti” που είναι το συνεργαζόμενο σχολείο του προγράμματος από την Ιταλία. Το θέμα αυτής της επίσκεψης ήταν: «Τα Μαθηματικά στην Τέχνη» (Math in Arts). Οι υπόλοιπες χώρες-εταίροι του Erasmus+ είναι η Λιθουανία, η Πολωνία, η Δανία, η Πορτογαλία, η Ρουμανία και η Ουγγαρία. Θερμή υποδοχή επεφύλαξε σε όλους ο Δήμαρχος της πόλης, στο Δημαρχιακό μέγαρο.
Μαθητές και καθηγητές είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν τη σύνδεση των Μαθηματικών με την τέχνη της Αναγέννησης που είχε ως μέτρο ομορφιάς τις αναλογίες του ανθρώπινου σώματος και τη χρυσή τομή. Οι μαθητές επισκέφθηκαν τη διαδραστική έκθεση στο τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου της Περούτζια (Perugia) με βασικό θέμα την προοπτική και τις αμφίδρομες απεικονίσεις επιπέδου - στερεών. Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στη «Βασιλική της Ασίζης» , όπου μέσα από τα “frescoes του Giotto”, είδαν τις πρώιμες προσπάθειες του ανθρώπου να απεικονίσει την τρισδιάσταση πραγματικότητα στο δισδιάστατο επίπεδο. Μια προσπάθεια που διήρκεσε αιώνες μέχρι να κατανοηθεί πλήρως η έννοια της προοπτικής. Με τη βοήθεια των Ιταλών συμμαθητών τους και την καθοδήγηση γνωστού γλύπτη, καθηγητή του σχολείου, γνώρισαν την τεχνική της “Sinopia” που χρησιμοποιήθηκε από τους ζωγράφους της Aναγέννησης στα “frescoes”, συμμετέχοντας και οι ίδιοι στην δημιουργία ενός τέτοιου επιτοίχιου έργου, σ’ έναν από τους τοίχους του σχολείου. Επίσκεψη πραγματοποίησαν επίσης στο “Urbino” μία μεσαιωνική πόλη που έχει χαρακτηρισθεί από την Unesco ως μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Εκεί ξεναγήθηκαν στη σχολή Kαλών Tεχνών καθώς επίσης στο “Palaccio Ducale” , μέσα στο οποίο εκτός των άλλων θαύμασαν την τελειοποίηση της προοπτικής στη ζωγραφική στο έργο «ιδανική πόλη» (La Cité idéale) του Pierro de la Francesca.
Παράλληλα, οι καθηγητές παρακολούθησαν διάλεξη του Giovanni Ciarrocchi, διευθυντή του αρχαιολογικού χώρου “Cupra Marittima” και του διευθυντή της νευροψυχιατρικής κλινικής του νοσοκομείου “Macerata”, Maurizio Pinche, σχετικά με τη δυσλεξία καθώς επίσης εργαστήρια διδακτικής για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Μαθητές και καθηγητές είχαν την τύχη να απολαύσουν την πλούσια φιλοξενία των Ιταλών γειτόνων, να δουν μία όψη της Ιταλικής υπαίθρου, να γνωρίσουν μερικά από τα αναρίθμητα μνημεία, έργα τέχνης, καθεδρικούς ναούς, πλατείες και πύργους του “Ascoli”, του “Piceno” και της “Ubria”, διαπιστώνοντας συγχρόνως ότι η ομορφιά είναι το υπέρτατο κίνητρο όχι μόνο για την τέχνη αλλά και για τα μαθηματικά κυρίως τη γεωμετρία, στην οποία η τέχνη οφείλει πολλά.
Εξάλλου η απουσία σχήματος στην γλώσσα μας είναι ταυτόσημη με την απουσία ομορφιάς και γι’ αυτό δηλώνεται με τη λέξη ά-σχημο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.